میز خدمت
سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه بهداشت 190) مستقر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت شبانه روزی آماده دریافت و رسیدگی فوری به شکایات شهروندان در سراسر کشور است.
شهروندان گرامی می توانند شکایات خود در خصوص موارد ذیل را از طریق شماره تلفن رایگان 190 با ما در میان بگذارند:
- عدم رعایت بهداشت محیط در مراکز تهیه ، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به خصوص رستورانها و شیرینی پزیها، نانوایی ها و ...
- غیر بهداشتی بودن آب شرب و دفع غیر بهداشتی فاضلاب
- عرضه و فروش مواد غذایی فاسد، تاریخ گذشته، تقلبی، فاقد پروانه ساخت و پروانه بهداشتی واردات
- عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، و اماکن عمومی، کارگاه ها و کارخانجات
- عدم رعایت بهداشت در محیط های آموزشی
- عدم رعایت موازین بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط در کارخانجات و کارگاههای صنعتی
- دفع غیر بهداشتی زباله در معابر عمومی
- استعمال دخانیات در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی
- گزارش تخلفات بهداشتی در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی پرتو پزشکی، رادیولوژی، پزشکی هسته ای و ...
- حمل و نقل نامناسب مواد غذایی توسط ماشین های غیر مجاز و فاقد مجوز
- عدم رعایت بهداشت در وسایل حمل و نقل عمومی و ...
هر ایرانی یک بازرس بهداشت محیط با سامانه بهداشت 190