شیوه نامه انتخاب دانشجوی برتر پژوهش درآموزش پزشکی ابلاغ شد
به منظور تشویق و ترغیب دانشجویان به امر پژوهش در آموزش علوم پزشکی و به پیشنهاد کمیته مرکزی دانشجویی توسعه آموزش ، مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هر سال از طریق فراخوان برای شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر دانشجویی در حیطه پژوهش در آموزش در هفته آموزش اقدام میکند. بدینوسیله شیوه نامه انتخاب دانشجوی برتر پژوهش در آموزش تدوین گردید.
ماده ۱ .تعارف:
وزارت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
مرکز مطالعات: مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی
دانشگاه: دانشگاه/دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی
پژوهشگر برتر: دانشجوی پژوهشگر برتر آموزش پزشکی کشور
پژوهش در آموزش: فعالیتهای پژوهشی انجام شده در زمینه آموزش پزشکی
ماده ۲ .ضوابط شرکت در فراخوان:
۱-۲ -متقاضی باید در زمان فراخوان، دانشجوی یکی از دانشگاههای علوم پزشکی مصوب کشور باشد و یا از تاریخ فارغ التحصیلی وی، بیش از ۱ سال نگذشته باشد.
۲-۲ -محاسبه امتیازات، برمبنای مدارک ارائه شده دانشجو در آخرین مقطع تحصیلی انجام میشود.
۳-۲ -صرفا فعالیتهایی که در حیطه پژوهش در آموزش انجام شده باشند، بررسی میشوند.
۴-۲ -متقاضی نباید دانشجوی دکتری تخصصی )PhD )آموزش پزشکی، یادگیری الکترونیکی در آموزش پزشکی یا تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی باشد.
ماده ۳ .تعداد جوایز: پژوهشگران برتر در ۵ مقطع انتخاب و اعالم میشوند:
الف) مقطع کارشناسی: یک نفر
ب) دکترای حرفه ای (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) : یک نفر
ج) کارشناسی ارشد: یک نفر
د)دکتری تخصصی PhD و دستیاری: یک نفر
ماده ۴ .حیطه های مورد بررسی: در تمامی حیطه ها صرفا به مواردی که در زمینه آموزش پزشکی باشد، امتیاز تعلق میگیرد.
الف) مقالات منتشر شده در مجالت
ب) طرح های تحقیقاتی
ج) ارائه خلاصه مقاله در کنگره ها، سمینارها و جشنواره ها
د)جشنواره شهید مطهری و جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی
ه) تالیف و ترجمه کتاب های علمی مرتبط با آموزش پزشکی
و) فعالیت های علمی-اجرایی دانشجویی در حوزه آموزش پزشکی و توسعه آموزش
پی دی اف شیوه نامه انتخاب دانشجوی برتر
نظر شما :