اهداف و چشم انداز
فلسفه (ارزش ها و باورها):
خلاقیت و نوآوری و توان تجزیه و تحلیل آموخته ها و یافته ها و طراحی تحقیقاتی که با استفاده از علوم پزشکی منجر به رفع مشکلات مرتبط با سلامت مردم میشوند، در زمره ارزش های حاکم بر این گروه هستند. در این راستا دانش آموختگان بر عدالت اجتماعی و برابری انسانها، حفظ حقوق بیماران صرفنظر از سن، جنس، رنگ، نژاد، فرهنگ و مذهب تاکید دارند و هرگونه فعالیت آنها با عنایت به پاسداری از کرامت انسانها خواهد بود.
دورنما ( چشم انداز):
در ده سال آینده این گروه دارای رشته های مختلف در زمینه علوم پایه پزشکی خواهد بود که با بهره گیری از ادغام فعالیت های تحقیقاتی پایه و بالینی، ضمن تثبیت و ارتقای جایگاه گروه در جامعه علمی، در گسترش مرزهای دانش در زمینه های متفاوت در منطقه مطرحند ارتقا خواهند داد.
رسالت (ماموریت ها):
رسالت این رشته تربیت نیروی انسانی آگاه، توانمند و متعهد، در سطح جامعه است، که بتوانند، مطابق با نیازهای زمان و جامعه، تحقیقات مربوط به رشته خود را طراحی و هدایت نمایند.
وظایف آموزشی:
آموزش علم پایه پزشکی به دانشجویان ذینفع در مقاطع مختلف جمع آوری و تهیه درسنامه آموزشی برای مقاطع تحصیلی مختلف، تدوین درسنامه ها برای دروس پایه پزشکی، ایجاد ارتباط بین آموزش پزشکی بیمار، تعیین اولویت های بومی در زمینه آموزش پزشکی، پیشنهاد اجرایی روش های آموزش پزشکی
وظایف پژوهشی:
- راهبری تیم تحقیقاتی
- ارایه و نقد فرضیه های تحقیقاتی در
- ارایه و انجام پروژه های تحقیقاتی در زمینه تجزیه و تحلیل نتایج پژوهشی
- ارایه مقاله ها و یافته های تحقیقاتی در کنگره های داخلی و خارجی
- نوشتن و نقد مقاله های پژوهشی
- ابداع روش های آزمایشگاهی و تشخیص در پزشکی مولکولی
وظایف خدماتی:
- ارایه خدمت در گروه های آموزشی مربوط با رشته
- ارایه خدمت در آزمایشگاه های مختلف تشخیص در رشته مربوط
- توانایی اداره پروژه های تحقیقاتی در موسسات خصوصی
- ارایه خدمت در آزمایشگاه های تحقیقاتی صنایع (داروسازی، بیوتکنولوژی و...........)
مدرسان رشته باید اصل ایجاد خلاقیت و نوآوری را در دانش آموختگان مد نظر داشته باشد دانشجو محوری اساس عمده تدریس این رشته خواهد بود و دانش اموختگان باید به معنای حقیقی جوینده علم، جستجو کننده پرسش ها و مشکلات، ابداع کننده رو شهای نوین و مجریان توانای طرح های تحقیقاتی باشند. بحث های کارگاهی و یادگیری مبتنی بر حل مساله به جای دروس نظری صرف در نظر گرفته می شود و دستیابی به گستره علم و اگاهی که لازمه کسب اطلاعات کافی در این رشته است، به عهده دانشجو گذاشته خواهد شد که با دستیابی به منابع علمی برای تقویت آن بکوشد.