وظایف هیئت رئیسه

تعداد بازدید:۲۵۶۳
  • مشارکت و همکاری فعالانه: تنظیم برنامه‌های راهبردی موسسه مبتنی بر سند چشم‌انداز برنامه‌های توسعه کشور، نقشه جامع علمی کشور و برنامه‌های تقدیمی وزرای هریک از وزارتین به مجلس شورای اسلامی به منظور ارائه و تصویب در هیئت امناء.
  • فراهم نمودن بسترهای لازم: جهت تحقق اهداف برنامه‌های راهبردی موسسه.
  • اجرا و نظارت بر مصوبات: فراهم نمودن بستر مناسب به منظور اجرایی نمودن مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات امنا، آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر مراجع ذی‌صلاح.
  • بررسی آئین‌نامه‌ها: بررسی آئین‌نامه‌ها، تشکیلات، دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها، دستورجلسات و سایر موارد ارائه شده از سوی معاونت‌ها و شورای موسسه به منظور طرح در هیئت امنا و یا سایر مراجع ذی‌صلاح.
  • پیشنهاد بودجه: پیشنهاد بودجه سالیانه موسسه به هیئت امنا از طریق رئیس دانشگاه.
  • تنوع بخشی به منابع مالی: تنوع بخشی به منابع مالی دانشگاه از طریق جذب کمک‌های مردمی و افزایش درآمدهای اختصاصی از طریق ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی و سایر منابع دیگر پس از اخذ مجوزهای لازم از هیئت امنا و یا سایر مراجع ذی‌صلاح.
  • توزیع فرصت‌های مطالعاتی: پیشنهاد توزیع و تخصیص فرصت‌های مطالعاتی و دوره‌های کوتاه مدت آموزشی و تحقیقاتی داخل و خارج از طریق رئیس موسسه به وزارت که طبق ضوابط به اعضای آموزشی، پژوهشی تعلق می‌گیرد.
  • بررسی فعالیت‌های تربیتی: بررسی و تصویب پیشنهادات ارائه شده در خصوص فعالیت‌های تربیتی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تربیت بدنی که براساس تقویم سالیانه دانشگاه ارائه گردیده است.
  • نظارت و پیگیری گزارشات: نظارت و پیگیری گزارشات تربیتی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و ... با هماهنگی دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط تا حصول نتیجه.
  • بررسی و ارزیابی تصمیمات: بررسی و ارزیابی نحوه اجرای تصمیمات هیئت رئیسه توسط واحدهای تابعه موسسه و نظارت بر عملکرد آنان.
  • ارزیابی عملکرد حوزه‌ها: ارزیابی عملکرد حوزه‌های مختلف دانشگاه و بررسی گزارشات ادواری در شورای موسسه.
  • ایجاد هماهنگی: ایجاد هماهنگی لازم بین حوزه‌های مختلف دانشگاه.
آخرین ویرایش۲۸ دی ۱۴۰۳