شرح وظایف

تعداد بازدید:۱۸

از مهمترین راههای ارتقاء کیفیت آموزش  ارزیابی و ارزشیابی از فرآیندهای آموزشی است. ارزشیابی فرآیندی است که هدف آن بهبود کیفیت و ارتقاء اثربخشی برنامه می‌باشد و یکی ازجنبه‌های مهم در فرایند فعالیت‌های آموزشی است . بر اساس نتایج ارزشیابی نقاط قوت و ضعف مشخص شده و با تقویت موارد قوت و رفع و بهبود نقاط ضعف در راستای دستیابی به اهداف آموزشی گام‌های مناسب برداشته شود.

  شرح وظایف کمیته ارزشیابی:

  • تشکیل منظم جلسات برای تدوین، بازبینی و اصلاح فرایندهای ارزشیابی و نظارت بر آن
  • نظارت بر تدوین و اجرای برنامه استفاده از روشهای نوین ارزیابی دانشجویان
  • نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد آزمونها به دانشجویان
  • نظارت بر تدوین و اجرای برنامه تجزیه وتحلیل آزمونهای برگزار شده توسط اساتید
  • نظارت بر تدوین و اجرای برنامه ارائه بازخورد بررسی نتایج آزمون‌ها به اساتید، مدیران گروه‌ها و متولیان آموزش
  • تدوین و اجرای برنامه ارزشیابی استاد در حیطه های دانشجو، مافوق، همکار و خودارزیابی
  • برنامه ریزی و اجرای برنامه ارزشیابی اساتید به صورت الکترونیکی در سامانه
  • تدوین یا بازنگری روند یا فرمهای ارزشیابی در برنامه ارزشیابی اساتید
  • نظارت بر تدوین و اجرای برنامه مشخص برای اعمال مداخله آموزشی بر اساس نتایج ارزشیابی اساتید
  • هدایت و نظارت بر ارزیابی درونی گروههای آموزشی
  • هماهنگی و نظارت بر اجرای ارزیابی بیرونی گروههای آموزشی
  • ارائه بازخورد به سایر واحدهای EDC در راستای بهبود فرایندهای آموزشی
آخرین ویرایش۱۶ بهمن ۱۴۰۰