فناوری اطلاعات
مسئول واحد : مهندس مصطفی خدادادی
کارشناس سیستم اطلاعات بیمارستانی: نسرین ابراهیمی
کارشناس شبکه: حامد آثاری جامی
کارشناس نرم افزار: اسماء درپور
کارشناس سخت افزار : حمید عسگری
داخلی واحد: 499
موقعیت: اداری
معرفی واحد:
واحد فناوری اطلاعات بیمارستان سجادیه با تکیه بر دانش علمی و تجربه عملی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستانی و در راستای چشم انداز و رسالت تعریف شده سازمان بر آن است تا بستر الکترونیکی مناسب جهت پیشبرد اهداف را در کلیه زمینه های مرتبط فراهم نماید .
از آنجائی که کلیه عملیات مربوط به پذیرش تا ترخیص بیمار اعم از ثبت آزمایش ، دارو ، کدهای جراحی ، خدمات پاراکلینیکی و... در نرم افزار HISثبت و ذخیره می گردد ، راهبری نرم افزار HIS و پشتیبانی 24 ساعته کاربران ، عمده ترین وظیفه و کار اجرائی این واحد را تشکیل می دهد.
از سوی دیگرنگاه ویژه مدیران ارشد به استفاده از گزارشهای نرم افزاری ، نمودارهای رشد سازمان و فرآیند نگری باعث گردیده واحد فناوری اطلاعات سجادیه به دنبال تجزیه و تحلیل درخواستهای مدیران و کاربران بوده و با بهره گیری از تجربه سالیان متمادی در زمینه فناوری اطلاعات بیمارستان، ضمن شناسائی راهکارهای فنی ، با تبادل اطلاعات با شرکت پشتیبان نرم افزار و ارائه مشاوره های فنی بستر مناسب را جهت انجام تغییرات فراهم نماید.
از دیگر فعالیتهای این واحد می توان به راهبری و نگهداری سایر نرم افزار ها ازجمله ، نرم افزارهای PACS ، اتوماسیون اداری ، تجهیزات پزشکی ، تردد و ... اشاره نمود . .
* بخشی از فعالیتهای جاری واحد فناوری اطلاعات به شرح زیر می باشد :
- - راهبری نرم افزار های موجودHIS ، PACS ، اتوماسیون اداری ، نرم افزارهای اداری مالی ، منابع انسانی ، کنترل تردد و تغذیه ، تجهیزات پزشکی
- - آموزش کاربران در زمینه نرم افزارها
- - مدیریت شبکه و سرورها
- - پشتیبانی و نگهداری سخت افزارها ( سرور ، سوئیچ شبکه ، کامپیوتر و پرینتر)
- - خرید تجهیزات کامپیوتری:ارائه راهنمایی به واحدهای متقاضی خرید تجهیزات سخت افزاری و پیگیری درخواست خرید آنها
- - رفع ایرادات سخت افزاری:تشخیص و رفع مشکل سخت افزاری، کارشناسی برای ارتقاء تجهیزات.
- - مرتفع نمودن مشکلات نرم افزاری:رفع مشکلات همکاران در رابطه با نرم افزارهای تخصصی در حوزه معاونت پژوهشی و
نیز نرم افزارهای کاربردی
- - گزارش گیری، بررسی و رفع خطاهای پرونده های پزشکی بیماران از طریق سامانه سپاس
- - مدیریت پهنای باند اینترنت داخلی
- - نظارت بر قرارداد پیمانکاران مرتبط
- - شناسائی نیازهای نرم افزار و سخت افزاری کاربران و انجام اقدامات لازم جهت رفع مشکلات ایشان
- - پشتیبانی از تلفن های داخلی و مستقیم و voip