پرسش‌های متداول

تعداد بازدید:۱۹۷

آخرین ویرایش: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲


 چه آزمایشاتی هنگام ازدواج ضروری می باشد؟

     آزمایش CBC

     مرفین تست

   در بعضی موارد RPR

 

کلیدواژه‌ها: آزمایش قبل ازدواج

 آزمایش CBC  به چه منظوری داده می شود؟  

یکی از فاکتورهای مهم در آزمایش CBC برای زوجین MCV و MCH  می باشد.که MCV باید بالای 80 باشد و MCH بالای 27

کلیدواژه‌ها: آزمایش CBC

آیا هنگام آزمایش از هر دو نفر نمونه گرفته می شود؟

مطابق الگوریت کشوری آزمایش CBC  باید از زوج گرفته شود و چنانچه اندکس های زوج نرمال باشد نیازی به آزمایش زوجه نمی باشد . اما به منظور سهولت کار و جلوگیری از خطاهای احتمالی در بعضی دانشگاه ها از هر دو نفر نمونه گرفته می شود 

کلیدواژه‌ها: آزمایش CBC

جواب آزمایش ازدواج چه زمانی داده می شود و علت طولانی بودن در بعضی موارد چیست ؟

معمولا اگر مشکل خاصی نباشد در استان ها تا 24 ساعت بعد جواب داده می شود ولی در صورت مشکل متفاوت می باشد . چون در بعضی موارد نیاز به مصرف قرص آهن می باشد.

کلیدواژه‌ها: آزمایش ازدواج

آزمایش گروه خون هنگام ازدواج ضروری می باشد؟

خیر . آنچه در باور مردم شکل گرفته گروه خون می باشد اما در واقع منظور همان آزمایش CBC می باشد که در جهت شناسایی تالاسمی به همراه آزمایشات دیگر به کار می رود.

کلیدواژه‌ها: آزمایش گروه خونی

سقف ساعت آموزشی به تفکیک عمومی و شغلی برای کارمند چقدر می باشد؟

دیپلم و کاردان 150ساعت،50ساعت عمومی ،100ساعت شغلی

کارشناسی 130 ساعت،43 ساعت عمومی ،87 ساعت شغلی

ارشد و بالاتر 120 ساعت،40ساعت عمومی و 80 ساعت تخصصی

کلیدواژه‌ها: آموزش

دوره توجیهی بدو خدمت چند ساعت می باشد؟

180 ساعت

کلیدواژه‌ها: آموزش

در سالی که کارمند توجیهی را می گذراند، می تواند در دوره های آموزشی دیگر شرکت کند؟

خیر،سقف ساعت آموزشی فرد پر می شود.

کلیدواژه‌ها: آموزش

فرد در مرخصی زایمان می تواند ساعت آموزشی بگذراند؟

خیر فرد در حین مرخصی زایمان و مرخصی بدون حقوق نمی تواند در دوره های آموزشی شرکت کند.

کلیدواژه‌ها: آموزش

اگر فرد در دوره توجیهی رد شود،امکان شرکت مجدد وجود دارد؟

خیر،یک دوره محروم می گردد.

کلیدواژه‌ها: آموزش

موافقت نامه چیست و چه شاخص هایی را وارد کنیم ؟

منظور از موافقت نامه شاخص های اختصاصی هستند که توسط فرد، حداقل4  مورد و حداکثر 11مورد را فرد می تواند وارد کند سپس جهت تایید به ارزیاب کننده ارسال نماید.

کلیدواژه‌ها: آموزش

چه تشویقهایی قابل قبول هستند؟

تشویق هایی که دارای شماره و با تاریخ سال مورد ارزشیابی باشند و در زمینه شغلی فرد باید باشد در غیر اینصورت غیر مرتبط تلقی می شود

کلیدواژه‌ها: آموزش

فرم پایش چیست؟

فرمی است که توسط ارزیاب کننده تکمیل می شود و نقاط قوت و ضعف فرد مورد ارزیابی را در آن ثبت می کنند.

کلیدواژه‌ها: آموزش

زمانبندی انجام مراحل ارزشیابی؟

مرحله اول که شامل تکمیل موافقت نامه است از ابتدای هرسال فعال می شود و فرم پایش که مرحله دوم است بعد از تکمیل موافقت نامه برای ارزیاب کندگان فعال می شود و مرحله نهایی ارزشیابی که مستندات توسط فرد بارگزاری می شود و امتیاز دهی توسط ارزیاب کننده انجام می شود ،از ابتدای اسفند ماه شروع می شود.

کلیدواژه‌ها: آموزش

آیا هزینه دیالیز در کلیه مراکز دولتی و خصوصی رایگان است ؟

بله درصورت انجام فرایند خاص کردن دفترچه بیمه بیماران که شامل مراحل زیر می باشد: مراجعه به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت بیماران - دریافت معرفی نامه جهت مرکز دیالیز - مراجعه به شعبه بیمه

صدور حواله دارویی الکترونیکی برچه مبنایی انجام می شود؟

حواله دارو پیوند جهت بیماران ساکن استان تهران بر اساس مرکز  پیوند صورت می گیرد و برای بیماران ساکن سایر استانها باید به معاونت درمان استان محل سکونت خود مراجعه نمایند. حواله دارو ام اس جهت بیماران ساکن استان تهران بر اساس منطقه محل سکونت بیماران جهت  داروخانه های منتخب همان دانشگاه صادر می گردد.

بیماران دیابتی برای دریافت انسولین و خدمات درمانی چه اقداماتی باید انجام دهند؟

تشکیل پرونده الکترونیکی در مرکز درمانی که دارای پایگاه دیابت می باشد.  

اسامی مراکز منتخب برای بیماران خاص جهت دریافت خدمات دندانپزشکی ؟

مراجعه کودکان به مرکز پزشکی آموزشی و درمانی کودکان مفید و سایر بیماران خاص به دانشکده دندانپزشکی .

قوانین و مقررات خدمت: 

سیاست های کلی سلامت

مدت زمان ارائه خدمت(به روز) :

در کل سال 

ساعات ارائه خدمت:

کلیه روزهای کاری هفته

تعداد بار مراجعه خدمت: 

6 بار در سال

هزینه های مورد نیاز جهت اخذ خدمت:

رایگان

چطور می توانیم در جلسات آموزشی شرکت کنیم ؟

با حضور در مراکز یا عضویت در گروههای مجازی و کالس های آنالین

مدت زمان انجام خدمت :

2 سال (بسته به اعلام توسط وزارت متبوع)

ساعات ارائه خدمت :

زمان انجام اعتباربخشی و کارشناسان مربوطه از سوی وزارت متبوع مشخص می گردد 

رسید خدمت:

زمان دار بصورت کاغذی

هزینه‌های مورد نیاز جهت اخذ خدمت:

در زمان اعتبار بخشی توسط وزارت متبوع جهت بیمارستان های خصوصی اعلام می گردد 

دسترسی خدمت :

حضوری

اعلام زمان اعتبار بخشی جامع به مراکز چگونه هست؟

زمان اعتبار بخشی توسط وزارت خانه و با چک لیستی که وزارت اعلام می کند انجام می گردد

ارزیابی ادواری چه زمانی انجام می گیرد؟

در فاصله 2 سال انجام می گیرد

اعتبار سنجی جامع چند سال یکبار انجام می گیرد؟

2 سال یکبار انجام می گیرد

چگونه می توان از زمان لغو موافقت اصولی اطلاع پیدا کرد؟

سامانه صدور پروانه ها 2 بار به فاصله 20 روز به نماینده قانونی موسسه پیامک ارسال می کند. اگر متقاضی در طی این مدت موفق به انجام مراحل معرفی ملک نشد، موافقت اصولی صادر شده به طور خودکار توسط سامانه لغو می شود.

درچه مواردی پروانه ابطال می گردد؟

در صورت تخلف از موارد ماده 11 قانون تعزیرات حکومتی توسط یک موسسه پس از بررسی تخلف در کمیته تعزیرات دانشگاه درخواست ابطال پروانه توسط رئیس اداره نظارت جهت طرح در کمیسیون ماده 20 دانشگاه  ارسال شده و در صورت موافقت پروانه موسسه باطل می شود.

اصلاحات پروانه شامل چه مواردی می شود؟

تغییر نام، تغییر آدرس، تغییر ساعت فعالیت، تغییر مسئول فنی و هرآنچه که در پروانه بهره برداری قید شده است.

برای اصلاحات باید چه اقدامی انجام داد؟

متقاضی می بایست درخواست خود را در سامانه ثبت نموده و پس از طرح آن در کمیسیون ماده 20 اصلاح پروانه در سامانه انجام شده و پروانه اصلاح شده به متقاضی تحویل می گردد.

از چه زمانی می توان درخواست تمدید پروانه را در سامانه ارسال کرد؟

از یک ماه قبل از تاریخ انقضا گزینه تمدید در سامانه فعال می شود.  

پروانه بهره برداری موسسات چندسال اعتبار دارد؟

بسته به نوع موسسه متفاوت است ولی غالبا اعتبار پروانه ها 5 ساله است.

مدت زمان دریافت مجوزها چند ماه می باشد؟

با توجه به اینکه در یافت مجوز نیاز به ارائه مدارک توسط متقاضی دارد و جهت اخذ مجوزهای قانونی  باید موضوع در دو کمیسیون ( دانشگاه یا وزارت مطرح گردد) و با توجه به اینکه فاصله زمانی کمیسیونها بین یک ماه تا 45 روز  در استان می باشد، کمترین زمانی که می توان یک مجوز را صادر کرد 3 ماه می باشد.

چگونه می توان به آیین نامه تاسیس یک موسسه دسترسی پیدا کرد؟

کلیه آیین نامه ها به تفکیک در سامانه صدور پروانه به صورت فایل pdf  و همچنین در پورتال معاونت در قسمت آیین نامه های تاسیس وجود دارد.

کدام موسسات شامل سطح بندی می باشند؟

در حال حاضر بجز بیمارستان، جراحی محدود، مراکز تصویر برداری  و مراکز درمان سوءمصرف بقیه مراکز و موسسات پزشکی  و پیراپزشکی شامل شامل سطح بندی نمیباشند.

متراژ یک موسسه/ مرکز چند مترمربع می باشد؟

با توجه به تنوع موسسات و مراکز متراژ آنها نیز متفاوت می باشد که هرکدام مجزا در آیین نامه های مرتبط ذکر گردیده است.

متراژ یک موسسه/ مرکز چند مترمربع می باشد؟

با توجه به تنوع موسسات و مراکز متراژ آنها نیز متفاوت می باشد که هرکدام مجزا در آیین نامه های مرتبط ذکر گردیده است.

هر فرد چند مرکز / موسسه می تواند در هر شهر داشته باشد؟

کلیه متقاضیان دارای شرایط  در کل کشور تنها می توانند حداکثر در دو مرکز / موسسه عضویت داشته باشند ( یک مرکز  به صورت حقیقی و یک مرکز به صورت حقوقی)

در یک موسسه حقیقی چند نفر می توانند عضو باشند؟

محدودیتی برای عضویت افراد در یک موسسه وجود ندارد اما جهت تاسیس باید  نصف +  یک  نفر از متقاضیان دارای مدرک مرتبط با  گروههای پزشکی و پیراپزشکی از لیسانس به بالا با عضویت یک پزشک و یا متخصص / کارشناس مربوطه باشند.

چه اشخاصی می توانند موسس مراکز باشند؟

در بسیاری از مراکز یک پزشک می تواند موسس باشند و در سایر مراکز طبق آیین نامه  متخصص یا کارشناس مربوطه باید به عنوان موسس باشد.

آدرس سامانه صدور پروانه ها چیست؟

لینک

در صورت شکایت از عدم تشخیص پزشک چه اقدامی لازم است؟

بیمار به نظام پزشکی ارجاع داده می شود.

آیا از طرف معاونت درمان در صورت بروز مشکل جهت بیماران تذکر و یا ارجاع به مراکز قانونی صورت می‌گیرد؟

بله- در صورت محرز بودن خطا به بیمارستان یا فرد خاطی تذکر داده میشود و در صورت نیاز به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.

درچه مواردی نیاز است متوفی به پزشکی قانونی ارجاع گردد؟

مواردارجاعی جسد به پزشکی قانونی، به شرح زیر میباشد:
براساس نامه شماره شماره
102132مورخ29/9/1392سازمان پزشکی قانونی، درصورت طبیعی نبودن علت مرگ، جسد در موارد زیر به ادارات پزشکی قانونی جهت تعیین علت مرگ و صدور جواز دفن ارجاع باید داده شوند:

  1. مرگ به دنبال اقدام به قتل

  2. مرگ به دنبال اقدام به خودکشی

  3. مرگ به دنبال هرگونه منازعه (اعم از درگیری فیزیکی و یا لفظی)

  4. مرگ به دنبال مسمومیت (شیمیایی، دارویی، گازگرفتگی و ...)

  5. مرگ به دنبال حوادث ترافیکی (به هر شکل و با هر فاصله زمانی از حادثه که مرگ رخ دهد)

  6. مرگ به دنبال سوءمصرف مواد (مخدر، روانگردان، توهم زا و ...)

  7. مرگ متعاقب برق گرفتگی، سوختگی، غرق شدگی، سرمازدگی، گرمازدگی، سقوط از ارتفاع و...

  8. مرگ ناشی از کار (حوادث شغلی، مواد آلاینده محیط کار و ...(

  9. مرگ در زندان یا بازداشتگاه

  10. مرگ در مراکز اقامت جمعی مانند آسایشگاه، پرورشگاه، اردوگاه، پادگان، خوابگاه و...

  11. مرگ ناشی از اقدامات تشخیصی و درمانی

  12. مرگ مادر ناشی از اقدامات تشخیصی و درمانی در حین بارداری، حین زایمان یا متعاقب زایمان و یا سقط جنین

  13. مرگ حین یا متعاقب ورزش

  14. مرگ های ناگهانی،غیرمنتظره و غیر قابل توجیه

  15. هر مرگی که احتمال شکایت از کسی در آن وجود داشته باشد.

  16. هر نوع مرگ مشکوک و مرگ با علت ناشناخته

  17. هر نوع مرگ افراد ناشناس و مجهول الهویه

  18. هر مرگی که احتمال جنحه یا جنایت در آن برود.

در چه مواردی در تکمیل گواهی فوت الزامی است؟

مواردیکه رعایت آنها در تکمیل گواهی فوت الزامی است موارد به شرح زیر میباشد:

  1. -1استفاده استفادهاز فرم چهار نسخه اصلی (نسخه کپی شده یا ساختگی بدون شماره سریال مطلقا ً مورد استفاده قرار نگیرد.)

  2. -2استفاده از خودکار در تکمیل گواهی فوت بهطوریکه با مؤثر واقع شدن کاربن هر چهار نسخه به وضوح تکمیل شود (از خودکار مشکی و روان نویس استفاده نشود.)

  3. تکمیل گواهی فوت بدون قلم خوردگی و باخط خوانا

  4. عدم استفاده از خلاصههای رایج پزشکی و نوشتن تمام اصطلاحات به فارسی

  5. تکمیل همه اجزاء گواهی فوت

  6. درصورتیکه بعضی از قسمتهای گواهی فوت توسط افراد دیگری مانند کارمند پذیرش یا منشی بخش تکمیل شود، در هر حال مسئولیت آن با کسی است که بعنوان صادر کننده گواهی فوت آن را امضاء مینماید.

  7. توصیه میشود برای پیشگیری از عواقب قانونی احتمالی همه اطلاعات خواستهشده بعد از حصول اطمینان، توسط خود پزشک یا مامای صادر کننده، وارد گواهی فوت شود.

  8. هر سه برگ باید امضاء شده و ممهور گردد (مهر امضاء مورد قبول نیست)

میزان کسب امتیاز بازآموزی سالیانه چه مقدارمی تواند باشد ؟

لازم است بلافاصله پس از فارغ التحصیل شدن، سالیانه حداقل ۱۵وحداکثر ۳۵ امتیاز بازاموزی کسب نمایید.( ۱۲۵امتیازدر یک دوره پنج ساله)

چنددرصد از امتیاز بازآموزی را می توان ازطریق برنامه های غیرحضوری آفلاین کسب نمود ؟

حداکثر۴۰% امتیاز میتوان ازاین طریق کسب نمود.

آیا جهت کسب امتیاز ازبرنامه های غیرحضوی آفلاین ، لوح فشرده وجود دارد ؟

خیر لوح فشرده وجود ندارد.می توان درسامانه آموزش مداوم (ircme.ir) پس ازورود به پروفایل شخصی خود ، دربخش برنامه های غیرحضوری ،برنامه های پیشنهادی را انتخاب نمود و پس از ثبت نام و مشاهده محتوا ،در آزمون نهائی آن شرکت و درصورت موفقیت، امتیاز مربوطه برای شما ثبت خواهد شد .

درصورتیکه هیچ امتیازی کسب نکرده باشیم . امکان صدور گواهی وجود دارد ؟

ج : خیر با صفرامتیاز گواهی صادر نمی شود . درصورتیکه حداقل ۲۵ امتیاز کسب نمائید . درخواست شما درکمیته ماده ۶ مطرح و فرصت یک ماهه الی ۱۲ ماهه به شما داده خواهد شد، تا امتیاز خود را کامل نمائید. لازم بذکراست که حداکثر۲ بارمی توانید از فرصت استفاده نمائید.

چه مدت بعد ازاجرای برنامه های آموزش مداوم ، امتیاز درکارنامه ثبت خواهد شد؟

درمورد برنامه های غیرحضوری افلاین این مرکز ، بلافاصله پس از قبولی درآزمون نهائی، امتیاز آن درکارنامه شماثبت خواهد شد . ولی درمورد برنامه های حضوری بسته به شرایط مختلف اجرائی آن برنامه ، زمان ثبت امتیاز آن درکارنامه، متفاوت خواهد بود .

ثبت نسخه الکترونیک در کجا صورت می گیرد؟

در بیمارستان تخصصی کودکان قدس و توسط کارشناس مربوطه

از زمان ثبت نسخه تا زمان دریافت فرآورده معولا چند روز فاصله خواهد بود؟

معمول تا 4 روز

در صورت عدم دریافت فرآورده پس از 4 روز، چگونه پیگیری نماییم؟

از طریق تماس تلفنی با کارشناس اداره نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل

مراحل وضعیت استخدامی از پیمانی به رسمی آزمایشی چیست؟

گذشت حداقل۶ماه از زمان شروع پیمانی-ارتقاء به دانشیاری-موافقت گروه آموزشی و تایید هیأت اجرایی جذب

مراحل وضعیت استخدامی از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی چیست؟

گذشت۳سال از زمان رسمی آزمایشی-کسب پایه های۳سال گذشته-موافقت گروه آموزشی و تایید هیأت اجرایی جذب

اعضایکمیته ترفیعات چه کسانی هستند؟

رئیس دانشکده به عنوان رئیس کمیته ترفیع،معاون آموزشیدانشکدهبه عنوان دبیرکمیته ترفیع،یکنفر هیات علمی به نمایندگی از اعضای هیات علمی

فاصله تشکیل جلساتکمیتهترفیعات دانشگاه چقدر است؟

معمولا هر دو هفته یکبار جلسهکمیته ترفیعات دانشگاه تشکیل می گردد

آیا رسیدگی به پایه های تشویقی آموزشی اعضای هیات علمی در حوزه وظایف و امور محوله اینکمیتهقرار دارد؟

این امور به کمیته ترفیعات دانشگاه محول شده است

مدت زمان ارائه هریک از خدمات چند روز است؟

  1. صدور تائیدیه تحصیلی )شغلی تحصیلی(: ۱ تا ۳ هفته

  2. صدور دانشنامه: ۱ تا ۳ هفته

  3. صدور ریزنمره: ۱ تا ۳ هفته

  4. صدور گواهی فراغت از تحصیل: ۱۰ روز

  5. صدور گواهینامه موقت: ۱ هفته

آیا درخواست تائیددیه تحصیلی صرفا باید از ارگان متقاضی ارسال شود و یا با درخواست دانش‌آموخته نیز امکان پذیر است؟

کلیه تائیدیه‌های تحصیلی /شغلی بر اساس درخواست سازمان متقاضی صادر و به صورت محرمانه ارسال می‌گردد. درخواست ها به صورت مکاتبه پستی، فکس، اتوماسیون، پیک وارد دبیرخانه و جهت اقدام به کارشناسان توزیع می‌شود

آیا امکان تحویل تائیدیه تحصیلی به دانش‌آموخته وجود دارد و یا صرفا به صورت محرمانه به ارگان متقاضی تحویل داده می‌شود؟

کلیه تائیدیه‌های تحصیلی به صورت محرمانه و از طریق پست اداری ارسال می‌شوند

مجوز تحویل مدارک چیست؟

  • جهت صدور دانشنامه کلیه اطلاعات دریافت شده در پورتال وزارت بهداشت ارسال می‌گردد و پس از تائید، یک بر با عنوان مجوز تحویل مدارک صادر و همراه با دانشنامه و سایر متعلقات تحویل داده می‌شود.

  • حفظ و نگهداری مجوز تحویل مدارک ضروری است چراکه دریافت مهر بلامانع ترجمه صرفا با ارائه این مدرک امکانپذیر است.

دریافت مهر بلامانع تحویل مدارک از کدام مرجع انجام می‌شود؟

  • به همراه دانشنامه، مجموعه ای مدارک از جمله مجوز تحویل مدارک، ریز نمرات، مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و ... تحویل دانش‌آموخته می‌گردد که لازم است اصل دانشنامه به همراه مجوز تحویل مدارک به اداره دانش آموختگان مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مراجعه نموده و جهت دریافت مهر بلامانع ترجمه اقدام گردد.

  • ضروری است از پرس کردن دانشنامه تا قبل از دریافت مهر بلامانع، جدا خودداری گردد چراکه مهر بلامانع ترجمه پشت دانشنامه درج می‌شود و باز کردن پرس منجر به مخدوش شدن دانشنامه و ابطال آن می‌گردد.

برای دریافت کارت معاینه پزشکی به کجا مراجعه نمایم؟

به لیست دفاتر پیشخوان دولت صادرکننده کارت بهداشت در سطح شهرستان در سایت معاونت بهداشتی دانشگاه تربت جام مراجعه کنید.

هزینه صدور کارت معاینه پزشکی جهت متصدیان و کارگران شاغل در مراکز عرضه مواد غذایی و اماکن عمومی چقدر است؟

در حال حاضر تعرفه مصوب 256000 ریال می‌باشد.

آیا متصدی درصورت تأخیر در تمدید کارت بهداشت متحمل هزینه می‌شود؟

بلی، درصورت تأخیر، از متصدی جریمه اخذ می‌گردد.

چگونه از زمان دریافت کارت بهداشت در دفاتر پیشخوان مطلع می‌شویم؟

بعد از اینکه کارت بهداشت در دفاتر آماده صدور می‌گردد، به متصدی پیامک ارسال می‌شود.

متوسط مدت زمان ارایه خدمت:

  • 24 ساعت متوسط مدت زمان دوره جهت شاغلین مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی
  • 20 ساعت متوسط مدت زمان دوره جهت شاغلین اماکن عمومی

ساعات ارائه خدمت:

بستگی به ساعات کار برگزار کننده کلاس اموزشی دارد

تعداد بار مراجعه حضوری:

در سال یکبار و اعتبار گواهی 3 ساله می باشد

برای اخذ پروانه آموزشگاه اصناف چه اقدامی باید کرد؟

ارسال مدارک به مرکز بهداشت شهرستان

برای اخذ پروانه آموزشگاه اصناف چه مدارکی مورد نیاز است؟

فتوکپی شناسنامه و کارت ملی- دو قطعه عکس- تکمیل فرم مرتبط- گواهی سوء پیشینه – فتوکپی مدرک تحصیلی

مدرک تحصیلی مدیر آموزشگاه اصناف چه باید باشد؟

مدیر آموزشگاه اصناف می بایست دارای حداقل مدرک کارشناسی مهندسی بهداشت محیط باشد.

آیا دانشگاه و شبکههای بهداشتی ملزم به ارجاع متصدیان واحدهای صنفی به دفاتر خدمات هستند؟

بازرسان دانشگاه علوم پزشکی ملزم به نظارت بر رعایت الزام خوداظهاری و خودکنترلی واحد صنفی هستند. واحد صنفی میتواند از طریق دفاتر خدمات سلامت این خدمت را دریافت نمایند.

آیا تسهیلاتی از جمله وام اشتغال به کار و .... به پروانه دفاتر تعقل میگیرد؟

در حال حاضر چنین تسهیلاتی در نظر گرفته نشده است. در صورت فراهم شدن بستر مورد نیاز، مراتب اطلاعرسانی خواهد شد.

در صورت کسر دو بار هزینه، چه اقدامی باید انجام شود؟

مدارک مربوط به دوبار پرداخت و شماره تماس پاسخگو خود را جهت پیگیری در سامانه ثبتنام و اطلاعرسانی طرح دفاتر خدمات سلامت بخش ثبت تیکت قرار دهید.

آیا حضور مدیر دفتر در دفتر الزامی است؟

خیر. حضور مسئول دفتر به صورت تمام وقت در دفتر الزامی نمیباشد. با این وجود مدیر دفتر باید به صورت پارهوقت در دفتر در روزها و ساعات معین حضور داشته باشد.

برای هر دفترچند پرسنل نیاز است؟

هر دفتر یک مسئول فنی (در صورتی که خود مدیر دفتر واجد شرایط مسئول فنی نباشد) و برای شروع حداقل به یک نفر ممیز بهداشت محیط نیاز دارد.

طرح ممیزی خوداظهاری و خودکنترلی اجباری است؟

بر اساس آیین نامه اجرایی ماده 13 قانون اصلاح مواد قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی- مواد  24 ، 25 ، 4  واحدهای صنفی ملزم به ارایه  خوداظهاری و خودکنترلی بهداشتی هستند که یکی از روشهای انجام این کار، استفاده از خدمات دفاتر است.

آیا تمدید گواهی تشخیص صلاحیت نیاز با اخذ گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد دارد ؟

بله

آیا گواهی تشخیص صلاحیت به صورت فیزیکی صادر می شود ؟

خیر - صدور از طریق سامانه امور داروخانه و منوط به معرفی به عنوان مسئول فنی می باشد

آیا قبل از شروع طرح داروسازی فرد می تواند درخواست صدور گواهی تشخیص صلاحیت مسئولیت کند ؟

خیر - صدور گواهی تشخیص صلاحیت مستلزم شروع کار به عنوان مسئول فنی داروخانه می باشد که قبل از شروع طرح الزام داروسازی فرد نمی تواند به عنوان مسئول فنی فعالیت نماید