به همت امام جمعه تربت جام:
تجلیل از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان تربت جام
به گزارش خبرنگار وبدا جام ، حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر امام جمعه شهرستان تربت جام در جلسه تجلیل از روابط عمومی های شهرستان ضمن تبریک هفته روابط عمومی گفت: خدمت به مردم یک رسالت و یک وسیله برای اطاعت و بندگی خداوند است و با توجه به نیاز روز و عصر ارتباطات وظایف روابط عمومی ها سنگین تر است و انعکاس کارهای خوبی که در کشوراسلامی انجام شده است جزو وظایف روابط عمومی نهادهاست.
وی افزود:روابط عمومی یک نقش کلیدی و مهم در هر اداره و نهاد است و بخشی از مدیریت اداره است ، بیان کارهای خوب و گزارش دهی به مردم، موجب دلگرمی مردم می شود و روحیه و امید را در جامعه بیشتر می کند
امام جمعه شهرستان تربت جام ادامه داد:روابط عمومی باید پل ارتباطی بین مسئولین و عامه مردم باشد تا آن مجموعه در تحقق اهدافش موفق باشد انتقال شرح وظایف یک مجموعه به مردم از وظایف روابط عمومی هاست که سبب ارتقاء آگاهی و ارتباط گیری درست مردم نسبت به آن مجموعه می شود.
حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر بیان کرد:مدیران روابط عمومی باید قادر به استفاده از فن آوریها و تکنولوژی نوین باشد و با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در دورتریننقاط، روابط عمومی ها باید با استفاده از این فضا، کارهایی را که در مجموعه انجام می شود را به مردم اطلاع رسانی کنند.
وی تصریح کرد: تکریم و نحوه برخورد با ارباب رجوع و همچنین نوع ارتباط گیری با مردم و جلب رضایت آنها حتی در مواردی که کارشان انجام نمی شود از وظایف مهمی است که بر عهده ی همه به خصوص روابط عمومی ها در یک نهاد و سازمان است.
امام جمعه شهرستان تربت جام ضمن تقدیر از زحمات مجموعه روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام اظهار داشت: اقدامات و اطلاع رسانی گسترده ای که در ایام شیوع بیماری کرونا توسط مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی تربت جام انجام شده و می شود قابل تقدیر است و به عنوان روابط عمومی تاثیر گذار و شاخص شناخته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین معتمدی فر با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از بروز ترین رسانه هاست افزود:اگر رسانه ی را به وسیله انتقال پیام به تعداد زیادی از مخاطبان اطلاق کنیم ، نه تنها "نماز جمعه" ، بلوک و شبکه رسانهای عظیم، عاطفی، تعاملی، بیبدیل، متنوع، مردمی و جریانساز است، بلکه از رسانههای دیگر به دلایل مختلف برتری دارد."
وی تصریح کرد:ایجاد ارتباط سودمند دو طرفه بین مردم و سازمان ها بر عهده روابط عمومی ها است و باید عامل روابط عمومی ها اعتماد، محبوبیت و تعادل بین ادارت و مردم شوند روابط عمومی ها باید سعه صدر داشته باشند و خود را خادم مردم بدانند.
امام جمعه تربتجام اشاعه صداقت، مثبت کردن دید مردم، رسمیت دادن به افکار عمومی و ارزش قائل شدن به حرف مردم را از وظایف روابط عمومی ها دانست و گفت: روابط عمومی ها باید سعه صدر داشته باشند و خود را خادم مردم بدانند و اگر اعصاب پاسخگویی ندارند در این جایگاه قرار نگیرند.
حجتالاسلام والمسلمین معتمدی فر تحقیق ( مخاطب شناسی، افکار سنجی و نظر سنجی) ، اقدام ( چگونه موجه شدن)، انعکاس ( انتقال صحیح مشکلات مردم به سازمان و پاسخگویی سازمان به مردم ) و ارزیابی را چهار عنصر کلیدی روابط عمومی ها معرفی کرد و اظهار داشت: روابط عمومی ها باید اخبار و اطلاع رسانی هایش هنرمندانه، زیرکانه، امید بخش، به موقع، جامع و مانع و جذاب باشد تا مردم اغنا شوند و در صورت کوتاهی بی توجهی به مردم بوده و مورد سواستفاده قرار می گیرد و بازار شایعات و اتهمات زیاد خواهد شد.
وی افزود: اخلاق مداری، صبوری، محاطب شناسی، منعطف بودن، اهل مشاوره بودن، بروز و قادر به استفاده از فن آوری های نوین بودن، گفتمان ساز بودن و بزرگ اندیش بودن را از ویژگیهای یک روابط عمومی موفق است.
نظر شما :