قطع انگشتان دست بر اثر حیوان گزیدگی در تربت جام

۰۴ بهمن ۱۴۰۱ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۶۹۴ اخبار دانشگاه
تعداد بازدید:۱۱۶
معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تربت‌جام  گفت: مرد ۶۰ ساله ساکن یکی از روستاهای تربت جام بر اثر گزش حیوان (سگ) در مرکز آموزشی درمانی سجادیه بستری شد.
قطع انگشتان دست بر اثر حیوان گزیدگی در تربت جام

به گزارش خبرنگار وبدا جام ،دکتر منصوره مکارم گفت:مصدوم 60 ساله با جنسیت مرد با علائم خونریزی  و قطع 2 انگشت دست به بیمارستان سجادیه شهرستان برای دریافت خدمات درمانی مراجعه کرد ، بلافاصله بعد از گزارش بیمارستان و با توجه به اینکه هر گونه گزش توسط حیوانات نیاز به انجام واکسیناسیون پیشگیری و درمان هاری دارد ، بلافاصله کشیک گروه تخصصی بیماریهای واگیر این معاونت به محل بیمارستان مراجعه و پس از بررسی های لازم صورت گرفت.

وی افزود:خدمات مربوطه ( انجام واکسیناسیون ضد هاری و سرم تراپی جهت بیمار مورد نظر صورت گرفت و هماهنگی های لازم با مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت مصدوم جهت بررسی اطرافیان و رعایت استانداردهای بهداشتی در خصوص حیوان انجام گرفت.

 معاون بهداشت دانشکده ضمن تشریح این بیماری اظهارداشت: بیماری هاری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است؛ این ویروس در تمام حیوانات خونگرم از جمله در انسان می‌تواند ایجاد بیماری کند. و به دلیل اینکه از میزان کشندگی بالایی ( صد درصد ) برخوردار می باشد بطوری که پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان متاسفانه درمان پذیر نبوده و بیمار محکوم به مرگ خواهد بود.

 

دکتر منصوره مکارم  با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خصوص نگهداری حیوانات در منزل بیان کرد: متاسفانه شهرستان ما دارای آمار بالای موارد حیوان گزیدگی می باشد و هرساله هزینه هنگفتی صرف درمان و انجام امور پیشگیری (واکسیناسیون و سرم ) می شود و لازم است همشهریان محترم در صورت بروز هر گونه حیوان گزیدگی بلافاصله به نزدیک ترین واحد بهداشتی محل سکونت مراجعه نمایند. 

کلید واژه ها: حیوان بیماری بهداشتی انجام بیمارستان


( ۱ )

نظر شما :