شرح وظایف گروه توسعه سازمان و تحول اداری
شرح وظایف سرپرست گروه توسعه سازمان و تحول اداری:
- برنامه ریزی و مشارکت در تدوین برنامه جامع راهبردی و عملیاتی دانشکده با همکاری و هماهنگی کلیه ارکان و واحدهای دانشکده
- برنامه ریزی جهت تدوین شاخصهای مهم و کلیدی عملکردی همه واحدهای سازمانی با همکاری و هماهنگی مدیریت های ذیل معاونت توسعه و سایر مدیریت های ذیربط و همکاری موثر و ساختارمند با اداره بازرسی و ارزیابی عملکرد در رابطه با ارزیابی عملکرد دانشکده
- تدوین و بهروزرسانی مستمر شرح وظایف و بازنگری و اصلاح فرآیندهای اداری کلیه واحدهای دانشکده جهت استقرار کامل دولت الکترونیک
- انجام مطالعات مستمر و کار کارشناسی دقیق در خصوص ساختارهای سازمانی کارامد و پویا واحدهای تابعه متناسب با سیاست های ابلاغی و نیازهای سلامت جامعه
- بررسی پیشنهادهای ادغام، انحلال و یا ایجاد واحدهای سازمانی و ارائه به هیأتامنا.
- بررسی و نظارت بر امر انتصابات و ارتقاء و تنزل طبقه، ارتقاء رتبه، درج مدرک تحصیلی، سوابق تجربی کارکنان، با رعایت کامل قوانین و مقررات مربوط به مهندسی و ارزیابی مشاغل
- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به مهندسی مشاغل در رابطه با آزمون های استخدامی و رعایت شرایط احراز مشاغل
- تطبیق عناوین وسمت های درج شده در اتوماسیون اداری با تشکیلات مصوب
- بازنگری در فرایند توانمندسازی مدیران و کارشناسان، با تاکید بر بررسی اثربخشی برنامههای آموزشی عمومی، کاربردی و تخصصی مبتنی بر شرح وظائف افراد و ارزیابی میزان تغییر رفتار و عملکرد ایشان بعد از آموزش های مربوطه
- برنامه ریزی جهت اجرا، پایش و ارسال بازخورد در راستای راهبردهای تحول نظام اداری، با تاکید بر ارتقای چرخه بهره وری
- نظارت بر عملکرد کمیته های شورای توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی و ارائه گزارش عملکرد آن به شورای مذکور
- برنامه ریزی و استقرار نظام پیشنهات و مدیریت دانش و ثبت تجارب و تدوین سازوکار استفاده از کمیته های مشورتی و نخبگانی در معاونت
- برنامه ریزی و مشارکت در استقرار میز خدمت و تلاش در جهت شناسایی و رفع موانع و مشکلات مربوط به تکریم واقعی ارباب رجوع و اصلاح و ارتقای فرآیند مربوطه
- و انجام کلیه اموری که حسب شرایط، زمان و صلاحدید اینجانب به شما واگذار می شود.
شرح وظایف کارشناس توسعه و تحول سازمان:
- انجام سنجش بلوغ و ارائه گزارش ارزیابی مطابق دستورالعمل سنجش بلوغ مدیریت دانش و نماینده مدیریت دانش دانشکده
- ارزیابی شایســتگیها و توانمندیهای مدیران و دیگر افراد واجد شرایط برای تصدی پستهای مدیریتی
- نظارت بر کلیه امور مهندســی مشــاغل و اجرای ضوابط انتخــاب و انتصاب و تغییر مدیران بر اساس ضوابط ابلاغی
- به روزرســانی بانک های اطلاعاتی مرتبط با مهندسی ســازمان، مهندسی مشاغل، برنامه ریزی عملیاتی و بانک اطاعات مدیران و ســایر بانک های اطاعاتی مرتبط با حوزه مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری.
- صدور ابلاغ های پرسنل براساس تشکیلات و چارت سازمانی
- همکاری در اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و ارتقاء سطح خدمت رسانی به مراجعین دانشگاه.
- اطلاع رسانی و آگاه نمودن مجموعه سازمان نسبت به فرآیندها و روش های انجام کار.
- پویا نمودن سیستم اطلاع رسانی صحیح و مناسب مرتبط با ارباب رجوع.
-مشارکت در تدوین آیین نامه ها و دستورالعمل ها و مقررات مربوط.
شرح وظایف کارشناس مهندسی مشاغل:
بررسی ونظارت بر ارتقا طبقه واحدهای تابعه دانشگاه
-تهیه صورتجلسات اعمال مدرک تحصیلی ، اعمال امتیاز ایثارگری، احتساب سنوات، انتصابات
-بررسی واقدام درخصوص ارتقاء کارکنان در رتبه های شغلی آنان
-بررسی شرایط احراز واعمال مدرک تحصیلی پرسنل قرارداد کار معین
-همکاری در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری
-پاسخگویی وانجام راهنمایی های لازم به مراجعین جهت نیل به حقوق استحقاقی وقانونی کارمندان دانشگاه
-ارائه پیشنهاد درخصوص اختصاص رشته های تحصیلی جدید به رشته های شغلی طرحهای طبقه بندی مشاغل با توجه به ارتباط محتوایی آن
-همکاری وهمفکری با کارشناسان معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ومرکز توسعه مدیریت تحول اداری وزارت متبوع جهت تنظیم بخشنامه ها، آئین نامه ها ودستورالعمل های اداری مربوطه
-انجام مکاتبات با معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی ومرکز توسعه مدیریت تحول اداری وزارت متبوع جهت اخذ پاسخ موارد درخواستی
-همکاری با واحد استخدام در امر تهیه فرم شغل وشاغل جهت استخدام جدید به لحاظ تعیین شرایط احراز رشته های شغلی
-شرکت در همایش، سمینارهای مربوطه وارائه گزارش به مسئولین ذیربط
-همکاری وانجام فعالیتهای لازم در مورد طبقه بندی مشاغل وتهیه پیشنهادات لازم جهت ارجاع وتصویب در مراجع ذیربط.
-انجام مکاتبات لازم با واحدهای تابعه و وزارت متبوع در صورت لزوم
-شرکت فعال در دوره های کارآموزی، مهارتهای و آموزشی در جهت ارتقا معلومات وتوانمند یهای شغلی وبکارگیری آن در انجام وظایف محوله
-نظارت بر کلیه امور مهندســی مشــاغل و اجرای ضوابط انتخــاب و انتصاب و تغییر مدیران بر اساس ضوابط ابالغی
-به روزرســانی بانک های اطاعاتی مرتبط با مهندسی مشاغل
-اطلاع رسانی و آگاه نمودن مجموعه سازمان نسبت به فرآیندها و روش های انجام کار
-پویا نمودن سیستم اطاع رسانی صحیح و مناسب مرتبط با ارباب رجوع
شرح وظایف کارشناس آموزش و توانمندسازی :
اخذ نیازهای آموزشی مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت از واحد های سرشاخه معاونت ها
-
جمع بندی دوره های مورد نیاز و طبقه بندی آنها در رسته های شغلی
-
طرح در کمیته آموزش دانشگاه جهت تصویب
-
ابلاغ مصوبات به واحد آموزش جهت برنامه ریزی و اجرای مصوبات
-
اعلام دوره های مصوب قابل اجرا در طول سال به تمامی واحد های تابعه از طریق سایت دانشگاه
-
شناسایی, انتخاب و ارزیابی واحد اجرا کننده دوره در دانشگاه و یا موسسات آموزشی خارج از سیستم
-
ابلاغ به واحد های منتخب جهت برنامه ریزی در راستای مصوبات اعلام گردیده و یا استعلام از موسسات خارج سیستم توسط واحد آموزش
-
اخذ جدول گانت ( برنامه عملیاتی ) از هر معاونت با تعیین زمان شروع و پایان برنامه آموزش
-
برگزاری جلسات آموزشی مطابق با برنامه ریزی انجام شده و اخذ لیست حضور و غیاب پرسنل ازمجریان دوره پس از اتمام جلسه آموزشی
-
نظرخواهی از شرکت کنندگان در جلسه آموزشی بعد از اتمام
-
ارزیابی جلسه آموزشی برگزار شده مطابق با نظرخواهی های انجام شده
-
صدور گواهینامه کلاس های آموزشی بر اساس لیست حضور و غیاب و یا نمرات آزمون پایان دوره
-
ثبت دوره های گذرانده شده داخل دانشگاه دربانک اطلاعات آموزش ( شناسنامه الکترونیکی آموزشی پرسنل)
-
دریافت گواهینامه های آموزشی جلسه های آموزشی خارج از سیستم
-
ثبت دوره های گذرانده شده خارج از سیستم دربانک اطلاعات آموزش ( شناسنامه الکترونیکی آموزشی پرسنل)
-
تحویل اصل گواهینامه ها و مدارک آموزشی به رابط آموزش هر حوزه جهت ارائه آن به ذینفع و بایگانی کپی آن در سوابق و گرفتن امضاء از فرد تحویل گیرنده (در کپی گواهینامه)
-
ارسال فرم اندازه گیری اثربخشی دوره های آموزشی برگزار شده به مدیریان واحدهای مرتبط
-
تکمیل فرم اندازه گیری اثربخشی دوره های آموزشی مورد نظرتوسط مدیران هر واحد و ارسال آن به واحد آموزش توسط رابطین واحد ها
-
دریافت فرم های ارزیابی اثربخشی و تحلیل آنها و ارائه گزارش به رئیس سازمان